Προστατίτιδα

Η προστατίτιδα είναι η φλεγμονή του προστάτη αδένα.

Τρόπος μόλυνσης

Είναι κυρίως μέσω της ουρήθρας. Τα συνηθέστερα μικρόβια που βρίκουμε στην προστατίτιδα είναι το κολοβακτηρίδιο Escherichia coli  και διάφορα είδη του Πρωτέα, ενώ λιγότερο συχνά είναι η ψευδομονάδα (Pseudomonas) και ο εντερόκοκκος (Enterococcus).

Η οξεία προστατίτιδα συμπτώματα

πόνο, χαμηλά στο περίνεο

συχνουρία

καύσο στην ούρηση

δυσουρία

αποφρακτικά φαινόμενα

Επίσης

αιφνίδιος, υψηλός πυρετός με ρίγος και γενική κακουχία.

Η χρόνια προστατίτιδα

Αποτελεί συνήθως εξέλιξη της οξείας προστατίτιδας και προκαλείται με τον ίδιο τρόπο όπως και εκείνη και από τα ίδια μικρόβια, όμως η οξεία προσβολή μπορεί να μείνει «σιγηλή» ή να είναι ήπια και να ξεχαστεί, για να εκδηλωθεί αργότερα με τα συμπτώματα της χρόνιας προστατίτιδας.

Προστατίτιδα συμπτώματα

Tα συμπτώματα που προκαλεί η χρόνια προστατίτιδα μπορεί να είναι ερεθιστικά ενοχλήματα στη διάρκεια της ούρησης  επίσης θα η μπορούσε η προστατίτιδα να προκαλέσει και προβλήματα στην εκσπερμάτωση όπως πχ πρόωρη εκσπερμάτιση.

Η δακτυλική εξέταση

Στην δακτυλική εξέταση ο προστάτης μπορεί να είναι για παράδειγμα φυσιολογικός ή να παρουσιάζει κατά θέσεις σκληρίες ή κλυδάζουσες περιοχές.

Επίσης μπορεί να υπάρχει ένα επώδυνο και δυσάρεστο αίσθημα πίεσης ή πόνο, που επεκτείνεται κατά μήκος της ουρήθρας. συχνά συνοδεύεται από την έξοδο εκκρίματος, συνήθως θολού ή ορώδους και διαυγούς.

Τρόποι μόλυνσης

Ο προστάτης μολύνεται δια της λεμφικής οδού, μέσω των λεμφαγγείων που τον συνδέουν με το ορθό, όπως και σε ουρολοιμώξεις, από την παλινδρόμηση των μολυσμένων ούρων μέσα στους πόρους του προστάτη και την επινέμησή του από τα μικρόβια.

Η θεραπεία

Η θεραπεία, πρέπει να διαρκεί για 2-3 μήνες, στη μεν βακτηριακή προστατίτιδα γίνεται με τη χορήγηση κινολόνης και κοτριμοξαζόλης, που είναι τα μόνα αντιβιοτικά που διέρχονται τον  αιματοπροστατικό φραγμό με υψηλά ποσοστά επιτυχίας (70-90%), στη δε μη βακτηριακή μορφή με τετρακυκλίνη, ερυθρομυκίνη και αζιθρομυκίνη.

Πρστατοδυνία

Αρχικά η αντιμετώπιση γίνεται με φάρμακα που καταλαμβάνουν τους α-αδρενεργικούς υποδοχείς (αλφουζοσίνη, ταμσουλοσίνη, ντοξαζοσίνη) και με μυοχαλαρωτικά, βοηθάει στην ανακούφιση των ασθενών από τα ενοχλητικά συμπτώματα. Τα κρουστικά κύματα στην προστατίτιδα έχουν εξαιρετικά αποτελέσματα και συνήθως δεν χρειάζεται φαρμακευτική αγωγή.

Η ομάδα μας, εφαρμόζει την Ρομποτική Χειρουργική στην Α’ Ουρολογική Κλινική στο Ιατρικό Διαβαλκανικό Κέντρο Θεσσαλονίκης