Κολικός νεφρού

Οι λίθοι, δηλαδή οι πέτρες, δημιουργούνται στους νεφρούς. Αν για κάποιον λόγο μετακινηθούν ή θρυμματιστούν και μετακινηθούν προς τα κάτω, δηλαδή προς τον ουρητήρα, την κύστη και την ουρήθρα, είναι δυνατόν να προκαλέσουν πόνο, δηλαδή τον γνωστό σε όλους Κολικός νεφρού

Συμπτώματα

Τα συμπτώματα που προκαλεί ένας λίθος, μία πέτρα, πέραν του κολικού του νεφρού έχουν σχέση με το μέγεθος και τη θέση αυτού. Επίσης σημαντικό σημείο αποτελεί η παρουσία ή όχι επιβαρυντικών παραγόντων, όπως είναι η φλεγμονή.

Ο κολικός

Ο κολικός, που είναι ένας ισχυρός πόνος, έχει χαρακτηριστική εντόπιση στην οσφυϊκή χώρα, δηλαδή στη μέση, ενώ μπορεί να υπάρχει ή όχι αίμα στα ούρα, αιματουρία, λόγω του τραυματισμού.

Λοιπά συμπτώματα

Μπορεί να συνυπάρχουν συμπτώματα λοίμωξης, όπως δυσουρία, συχνουρία και πυρετός καταστάσεις οι οποίες κι επιδεινώνονται π.χ. σ’ έναν άνδρα με υπερπλασία στον προστάτη.

Ασυμπτωματικοί

Πολλοί λίθοι, μπορεί να είναι ασυμπτωματικοί αποκαλύπτονται τυχαία σε κάποιον έλεγχο με υπέρηχο ή σε κάποιο επεισόδιο αιματουρίας. Όταν όμως οι λίθοι γίνονται αποφρακτικοί, κατέρχονται προς τα κάτω και σφηνώνουν, αποφράσσουν τον ουρητήρα στην πορεία του κι έτσι, λοιπόν, προκαλείται ο κολικός του νεφρού.

Αντιμετώπιση

Η αντιμετώπιση σε πρώτη φάση είναι η ανακούφιση από τον πόνο με την χορήγηση διάφορων παυσίπονων και σε δεύτερη φάση με την αφαίρεση του λίθου.

Δείτε επίσης