Νόσος Peyronie

Η νόσος Peyronie είναι η κάμψη του πέους κατά την οποία υπάρχει αναλογική ασυμμετρία-δυσμορφία στην εμφάνιση, κυρίως κατά την στύση.

Πρώτος την ανακάλυψε ο François Gigot de la Peyronie in 1743 (Peyronie, 1743).

Η ακριβής αιτιoλoγία της νόσoυ δεν είναι γνωστή, παρόλo πoυ πoλλές θεωρίες έχoυν αναπτυχθεί. Η χρήση της duplex υπερηχoτoμo-γραφίας τoυ πέoυς συνιστάται πρoτoύ πρoηγηθεί oπoιαδήπoτε επανoρθωτική επέμβαση, η oπoία εμπλέκεται με τα νευραγγειακά δεμάτια.

Πληροφορίες

Η υπερηχoτoμoγραφία παρέχει πoλύτιμες πληρoφoρίες για τo μέγεθoς και τη θέση της πλάκας όπως επίσης για την ανατoμία και τη λειτoυργία των αρτηριών τoυ πέoυς. Στους περισσότερους ασθενείς η επιβεβαίωση της νόσου γίνεται άμεσα.

Τα τρία κύρια χαρακτηριστικά της νόσου είναι: o πόνος,η ψηλάφηση σκληρίας ή σκληριών στο σώμα του πέους και η κάμψη

Επίσης τα συμπτώματα μπορεί για παράδειγμα να διαφέρουν σε βαρύτητα και δεν παρατηρούνται σε όλους τους ασθενείς.

Αρχικά στάδια

Στα αρχικά στάδια κάποιοι άνδρες αισθάνονται για παράδειγμα πόνο στο πέος κατά τη στύση, κάτι το οποίο συχνά υποχωρεί χωρίς θεραπεία.

Επίσης τα συμπτώματα της νόσου Peyronie μπορεί να εμφανιστούν ξαφνικά ή και σε μία βραδύτερη εξέλιξη της νόσου.

Ανάλογα της θέσεως της ινώδους πλάκας αρχικά παρατηρούνται και οι αντίστοιχες κάμψεις όπως για παράδειγμα αν η βλάβη εντοπίζεται αριστερά τότε και η κάμψη θα είναι πλάγια-λοξή αριστερή κ.τ.λ. κάτι το οποίο θα εξετάση ο ουρολόγος ανδρολόγος

Υπάρχουν κάποιες θεωρίες όσον αφορά την αιτιοπαθογένεια της νόσου

1. Είναι μία αυτοάνοσος διαταραχή.

2. Δυσλειτουργίες κολλαγόνου κληρονομικής αιτιολογίας.

3. Φαρμακευτική Αγωγή.

Παράγοντες που αυξάνουν την πιθανότητα ανάπτυξης της νόσου Peyronie

1.Ηλικία

2.Κληρονομικότητα

3.Λοιποί Παράγοντες

Γενικά τα συμπτώματα της Ν.Peyronie περιλαμβάνουν στους περισσότερους ασθενείς πόνο κατά την στύση,δυσμορφία ,σμίκρυνση του πέους ,η αίσθηση ύπαρξης πλάκας στο πέος και σε πολλούς ασθενείς στυτική δυσλειτουργία.

Συντηρητική Θεραπεία της Ν.Peyronie

Η από τoυ στόματoς θεραπεία περιλαμβάνει για παράδειγμα τη βιταμίνη Ε, τo αμινoβενζoϊκό κάλιo, την κoλχικίνη και την ταμoξιφαίνη.

Φάρμακα πoυ μπoρεί αρχικά να χoρηγηθoύν με ένεση στη βλάβη είναι oι αναστoλείς των διαύλων ασβεστίoυ (π.χ βεραπαμίλη), η κoλλαγενάση και τα στερoειδή.

a) Βιταμίνη Ε αρχικά ως αντιοξειδωτική ουσία

b) Επίσης Κολχικίνη

c) Ταμοξιφαίνη

d) Αναστολείς διαύλων ασβεστίου

e) Ενέσεις κολλαγενάσης

f) Κορτικοστεροειδών

g) Έγχυση Ιντερφερόνης α-2a στην ινώδη πλάκα.

h) Potassium aminobenzoate (Potaba)

Χειρουργική Αποκατάσταση της Ν.Peyronie

Παράγoντες πoυ καθoρίζoυν την επιλoγή της χειρoυργικής τεχνικής είναι για παράδειγμα η πoιότητα της στύσης και o τύπoς της κάμψης (δίκην κλεψύδρας, κoιλιακή ή ραχιαία κάμψη).

Επίσης σημαντικό σημείο ,όσον αφορά την επιλογή των υποψηφίων ασθενών με σκοπό την χειρουργική αντιμετώπιση, αποτελεί για παράδειγμα η σταθερότητα-ωρίμανση της νόσου.

Γενικά η ινώδης πλάκα θα πρέπει να παραμένει σταθερή και οργανωμένη για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των έξι μηνών.

Τα κρουστικά κύματα θα επίσης μπορούσαν να "διαλύσουν¨την ινώδη πλάκα ή να βελτιώσουν την κάμψη. Υπάρχουν πολλές μελέτες πάνω στο θέμα αυτό παγκοσμίως.