Διατροφή προστατίτιδα

Πώς η Διατροφή Επηρεάζει Την Προστατίτιδα;

Η πραγματοποίηση υγιεινών και συγκεκριμένων διατροφικών αλλαγών είναι γνωστό ότι προκαλεί θετικά αποτελέσματα σε άτομα με όλους τους διαφορετικούς τύπους προστατίτιδας.

Πολλές μελέτες που έχουν διεξαχθεί όλα αυτά τα χρόνια έχουν δείξει ότι ορισμένα τρόφιμα και ποτά, όπως το αλκοόλ και τα πικάντικα τρόφιμα, μπορούν να επιδεινώσουν τα συμπτώματα.

Μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και υγιή λίπη μπορούν να βελτιώσουν τα συμπτώματα της προστατίτιδας.

Τρόφιμα προς κατανάλωση

Τροφές πλούσιες σε υγιή λίπη και φυτικές ίνες μπορούν να προστατεύσουν τον αδένα του προστάτη.

Οι τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση των συμπτωμάτων της προστατίτιδας περιλαμβάνουν:

• Ντομάτες: Οι ντομάτες είναι γεμάτες με ένα αντιοξειδωτικό που ονομάζεται λυκοπένιο που οι μελέτες δείχνουν ότι μπορεί να ωφελήσει τον προστάτη αδένα.

Οι ντομάτες τρώγονται καλύτερα μαγειρεμένες σε σούπα ή σάλτσα ντομάτας για να έχουν την πλήρη επίδραση του λυκοπενίου στο σώμα.

• Σταυρανθή λαχανικά: Τα σταυρανθή λαχανικά όπως το μπρόκολο, το bok choy, το λάχανο και τα λαχανάκια Βρυξελλών περιέχουν μια χημική ουσία που ονομάζεται σουλφοραφάνη.

Η σουλφοραφάνη θεωρείται ότι προάγει έναν υγιή προστάτη.

• Εσπεριδοειδή: Τα εσπεριδοειδή όπως τα λεμόνια, τα πορτοκάλια, τα λάιμ και τα γκρέιπφρουτ έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, η οποία μπορεί να βοηθήσει στην προστασία του αδένα του προστάτη.

• Ξηροί καρποί: Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε ορυκτό ψευδάργυρο. Υπάρχει υψηλή συγκέντρωση ψευδαργύρου που βρίσκεται φυσικά στον αδένα του προστάτη.

Ο ψευδάργυρος πιστεύεται ότι βοηθά στην εξισορρόπηση ορμονών όπως η DHT και η τεστοστερόνη.

• Ψάρια: Ψάρια όπως ο σολομός, οι σαρδέλες και η πέστροφα είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και άλλα υγιή λίπη.

• Τα υγιή λίπη μπορούν να αποτρέψουν και να μειώσουν τη φλεγμονή σε ολόκληρο το σώμα, συμπεριλαμβανομένου του αδένα του προστάτη.

• Μούρα: Τα μούρα όπως τα βατόμουρα, οι φράουλες, τα βατόμουρα και τα σμέουρα είναι γεμάτα αντιοξειδωτικά.

• Τα αντιοξειδωτικά είναι γνωστό ότι απομακρύνουν τις ελεύθερες ρίζες στο σώμα και ωφελούν τα κύτταρα του προστάτη.

• Οι ελεύθερες ρίζες μπορούν να προκαλέσουν ασθένειες και βλάβες στα διάφορα όργανα σε όλο το σώμα, συμπεριλαμβανομένου του προστάτη.
Τροφές προς Αποφυγή

Για να βελτιώσετε τα συμπτώματα της προστατίτιδας, πρέπει όχι μόνο να τρώτε καλό φαγητό αλλά να αποφεύγετε τροφές που θα μπορούσαν να επιδεινώσουν τα συμπτώματά σας.

Αποφυγή
  • Γαλακτοκομικά: Τα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το βούτυρο, το γάλα και το τυρί έχουν συνδεθεί με αυξημένη προστατίτιδα στους άνδρες.

• Κόκκινο κρέας: Έρευνες και μελέτες έδειξαν ότι όσοι μείωσαν την κατανάλωση κόκκινου κρέατος ή ακόμα και χωρίς κόκκινο κρέας, βελτίωσαν έγκαιρα την υγεία του προστάτη τους.

• Αλκοόλ: Μελέτες έχουν δείξει ότι πολλοί άνδρες που εγκατέλειψαν το αλκοόλ είχαν βελτιώσει τα συμπτώματα της προστατίτιδας τους.

• Νάτριο: Η υψηλή πρόσληψη νατρίου ή αλατιού μπορεί να αυξήσει την πιθανότητα λοίμωξης του ουροποιητικού συστήματος που είναι ένα συσχετισμένο σύμπτωμα της προστατίτιδας.

Η αποφυγή επεξεργασμένων τροφίμων και τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι μπορεί να είναι χρήσιμη.

• Καφεΐνη: Η καφεΐνη μπορεί να λειτουργήσει ως διουρητικό και να αυξήσει τη συχνότητα της ούρησης και άλλα συμπτώματα του ουροποιητικού.
Η μείωση της κατανάλωσης

Ποτών και τροφών με καφεΐνη όπως σόδα, καφές, τσάι και σοκολάτα μπορεί να βελτιώσει την υγεία του προστάτη σε άτομα με προστατίτιδα.

Βιβλιογραφία

Επίσης στην παγκόσμια βιβλιογραφία αναφέρονται κάποια βότανα με πολύ καλή επίδραση και θετικά αποτελέσματα επί του προστάτη αδένα όπως είναι το

Saw Palmetto

Saw Palmetto ή αλλιώς Serenoa repens ,ένα φυτικό βοήθημα για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της καλοήθους υπερπλασίας του προστάτη όπως η δυσκολία στην έναρξη της ούρησης ή η συχνή ανάγκη ούρησης καθώς επίσης βοηθάει και στα συμπτώματα της προστατίτιδας.

Επιλόβιο

Το επιλόβιο (Epilobium parviflorum). Διαθέτει αντιμικροβιακές, αντιβακτηριακές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Οι ευεργετικές δράσεις του βοτάνου ωφελούν ιδιαίτερα τον προστάτη.

Τσουκνίδα

Η τσουκνίδα είτε επιδρά άμεσα στο αδένα του προστάτη ή σε ορμόνες όπου επηρεάζουν τη λειτουργία του (όπως τεστοστερόνη και οιστρογόνα). Παρόλο που βοηθά στη αντιμετώπιση των συμπτωμάτων του προστάτη, δεν μειώνει τον όγκο του αδένα και πολλά άλλα βότανα.

Βοτανοθεραπεία είναι η χρήση των βοτάνων για θεραπευτικούς σκοπούς.Περισσότερες πληροφορίες στην Votanotherapeia

Δείτε επίσης προστάτης αδένας και βότανα

⬇️

votanotherapeia στην Ουρολογία και Ανδρολογία