Κυστίτιδα

Οι λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος (UTIs) περιλαμβάνουν κυστίτιδα και πυελονεφρίτιδα . Οξεία απλή κυστίτιδα στις γυναίκες.

Στις γυναίκες, η παθογένεση των ουρολοιμώξεων ξεκινά με αποικισμό της  κολπικής εισαγωγής από ουροπαθογόνα από την χλωρίδα των κοπράνων, ακολουθούμενη από ανάληψη

μέσω της ουρήθρας στην ουροδόχο κύστη και, στην περίπτωση της πυελονεφρίτιδας, στα νεφρά μέσω των ουρητηρών.

Αυτό το θέμα θα εξετάσει την προσέγγιση σε γυναίκες με τυπικά συμπτώματα κυστίτιδας

( για παράδειγμα όταν υπάρχει πόνος στα πλευρά ή άλλα χαρακτηριστικά που υποδηλώνουν πυελονεφρίτιδα,  πυρετό ή/και άλλα σημεία συστηματικής νόσου, συμπεριλαμβανομένης της σήψης),

θεωρούμε ότι αυτό είναι μια περίπλοκη ουρολοίμωξη .

Αυτή η προσέγγιση για την κατηγοριοποίηση των ουρολοιμώξεων  διαφέρει από άλλες καταστάσεις.

ΚΛΙΝΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Οι κλασικές κλινικές εκδηλώσεις της κυστίτιδας αποτελούνται από δυσουρία, συχνοουρία,  επείγουσα ούρηση και υπερηβικό πόνο.

Συχνά παρατηρείται στην Κυστίτιδα αιματουρία.

Τα συμπτώματα της κυστίτιδας μπορεί περιστασιακά να είναι διακριτικά και πιο δύσκολο να εξαφανιστούν,

ιδιαίτερα σε γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας.

Οι ηλικιωμένες γυναίκες μπορεί να έχουν μια σειρά από μη ειδικά ουροποιητικά συμπτώματα

(όπως χρόνια δυσουρία ή ακράτεια ούρων) που μιμούνται συμπτώματα κυστίτιδας,

ακόμη και όταν δεν υπάρχουν ενδείξεις ουρολοίμωξης (UTI).

ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΜΕΛΕΤΩΝ

Μια συστηματική ανασκόπηση μελετών που αξιολογούσαν τη διάγνωση της ουρολοίμωξης σε ενήλικες

που κατοικούν στην κοινότητα άνω των 65 ετών έδειξε ότι συμπτώματα όπως η χρόνια νυκτουρία ούρων,

η ακράτεια και η γενική αίσθηση έλλειψης ευεξίας ήταν κοινά και μη ειδικά για την ουρολοίμωξη.

Αντίθετα, η οξεία δυσουρία (διάρκεια μικρότερη από μία εβδομάδα), η νέα ή επιδεινούμενη

επείγουσα ανάγκη ούρων, η νέα ακράτεια, η συχνότητα, η οξεία αιματουρία και ο

υπερηβικός πόνος ή ευαισθησία ήταν πιο διακριτικά συμπτώματα.

Ο πυρετός ήταν επίσης ένα διακριτικό χαρακτηριστικό, αν και θεωρούμε ότι οι ασθενείς με

συμπτώματα κυστίτιδας και πυρετό έχουν μια πολύπλοκη ουρολοίμωξη.

Ομοίως, μεταξύ εξασθενημένων ασθενών, πολλά γενικευμένα σημεία ή συμπτώματα, όπως πτώσεις, αλλαγή στη λ

ειτουργική κατάσταση και αλλαγή στη νοητική κατάσταση, αποδίδονται συχνά σε ουρολοίμωξη,

αλλά αυξανόμενα στοιχεία δείχνουν ότι αυτά δεν είναι αξιόπιστοι προγνωστικοί παράγοντες βακτηριουρίας ή κυστίτιδας.

Ωστόσο, άλλες μελέτες που ελέγχθηκαν για συννοσηρότητες δεν βρήκαν καμία συσχέτιση

μεταξύ της βακτηριουρίας σε ασθενείς στο σπίτι ευγηρίας και των μη ειδικών

αλλαγών στην ψυχική κατάσταση (όπως αυξημένη ανησυχία, σύγχυση ή επιθετικότητα).

Μεταξύ εκείνων με βακτηριουρία

Πυρετός, ρίγος και άλλα σημάδια συστηματικής νόσου δεν είναι συμβατά με τη διάγνωση οξείας απλής

κυστίτιδας και αυξάνουν την πιθανότητα πυελονεφρίτιδας ή άλλης επιπλοκής της ουρολοίμωξης.